شرکت حمل و نقل و باربری جهان پیمان بار

جدیدترین مقالات در حوزه حمل و نقل و باربری

شرکت حمل و نقل و باربری جهان پیمان بار

جدیدترین مقالات در حوزه حمل و نقل و باربری

وظایف و حقوق افراد در حمل کالا


وظایف و حقوق افراد در حمل کالا چیست؟

نویسنده : جهان پیمان بار


وظایف و حقوق افراد در حمل کالا چیست؟

  همیشه در انجام کارهای گروهی هر شخص وظایف و حقوق منحصربه‌فرد خود را دارد. این کار و تعیین حق‌وحقوق و وظایف افراد سبب تسهیل در انجام امور و مشخص بود وظایف هریک از اعضا خواهد بود. ازآنجایی‌که سفارش حمل کالا نیز کاری گروهی و مشترک بین شرکت حمل‌ونقل،صاحبان کالا و متصدیان حمل می‌باشد پس لازم است تا هریک با وظایف  و حقوق خود آشنا باشند.

حقوق و تکالیف صاحب کالا:

تکالیف فرستنده:

1. تسلیم کالا و کلیۀ اسنادی که نشان دهندۀ مجوز حمل کالا است. 2. ارائه اطلاعات جامع و صحیح در مورد کالا و چگونگی حمل آن. 3. پرداخت کرایه و کلیه هزینه‌های مربوطه و عوارض قانونی مربوط به کالا. 4. بسته‌بندی مناسب کالا و بارگیری و بارچینی آن.

حقوق فرستنده:

1. حق استرداد، واگذاری کالا یا هرگونه دسترسی در مورد تغییر گیرنده یا محل تحویل کالا. 2. حق تعیین تکلیف کالا در مواردی که بنا به اوضاع‌واحوال خاص یا امتناع گیرنده، تحویل ممکن نگردد. 3. حق اقامه دعوی

 حقوق و تکالیف گیرنده:

تکالیف گیرنده:

1. پرداخت پس‌کرایه و مخارج مربوط به حمل کالا. 2. تحویل گرفتن و تخلیه کالا در مقصد. 3. وارسی و اعلام خسارت و عیب کالا.

حقوق‌گیرنده:

1. حق دریافت کالا. 2. حق تصرف در کالا و صدور دستورات الزام به متصدی حمل. 3. حق اقامه دعوی. 


وظایف متصدیان و شرکت های باربری وظایف و حقوق افراد در حمل کالا


حقوق و مسئولیت متصدیان حمل:

تکالیف متصدی حمل:

1. تعهد ایمنی کالا در طول حمل و مسئولیت جبران خسارات وارده به کالا در طول حمل. 2. مسئولیت تلف یا گم‌شدن کالا. 3. رسانیدن به‌موقع کالا به مقصد و مسئولیت ناشی از تأخیر در تحویل کالا در مقصد. 4. تبعیت از دستورات فرستنده، مادام که کالا در تصرف متصدی است. 5. تبعیت از دستور گیرنده درصورتی‌که نسخه‌ای از بارنامه در اختیار گیرنده باشد یا کالا به مقصد رسیده و گیرنده درخواست تحویل نموده باشد یا حق استرداد کالا در بارنامه برای گیرنده پیش‌بینی‌شده باشد. 6. سایر تکالیف قانونی یا قراردادی که بر عهده متصدیان حمل می‌باشد.

حقوق متصدیان حمل:

1. حق دریافت کرایه حمل و سایر مخارج. 2. حق حبس کالا توسط متصدی حمل. 3. حق فروش کالا در موارد خاص. 4. حق مطالبه خسارات ناشی از بسته‌بندی نامناسب، عدم ارائه اطلاعات ضروری و ارائه اطلاعات غلط

وظایف شرکت حمل و نقل و باربری:

بدون شک یکی از مواردی که شرکت‌های حمل و نقل را از یکدیگر متمایز می‌کند کیفیت ارائه خدمات و حسن انجام وظایفی است که شرکت حمل و نقل باید در قبال مشتری انجام دهد. از مهم‌ترین وظایف یک شرکت باربری نسب به مشتریان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 کیفیت ارائه خدمات باربری:
شرکت جهان پیمان بار تمام تلاش خود را در جهت افزایش کیفیت خدمت‌رسانی و جلب رضایت مشتریان به کار گرفته تا خاطره‌ی لذت‌بخش جابه‌جایی کالا بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای را برای شما عزیزان فراهم کند. از موارد مهم در ارائه هرچه بهتر و بیشتر این خدمات پشتیبانی 12 ساعته جهان پیمان بار می‌باشد.
ارائه انواع خدمات باربری:
بدون شک هر شرکت حمل و نقل باید پکیج کامل و بی نقصی از انواع خدمات حوزه حمل و نقل و باربری و انواع ماشین‌های باربری در اختیار داشته باشد تا بتواند به درست یپاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد.
تضمین کیفیت باربری و سلامت بار:
مهم ترین فاکتور رضایت مشتریان به سلامت رسیدن کالا تا مقصد مورد نطر است. از این رو شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار با داشتن نمایندگی بیمه ایران و صدور بیمه های باربری برای تمام کالاهای ارسالی خود سلامت کالا را تا رسیدن به مقصد تضمین می کند.
دقت و سرعت در انجام امور:
صاحبان کالا همیشه خواهان نهایت دقت و نظم هنگام ارسال کالاهایشان هستند. علاوه بر این زمان نیز فاکتور مهمی در رضایت مشتری است. به همین دلیل است که شرکت باربری جهان پیمان بار از پرسنل منظم و دقیق برای انجام امور بهره می‌برد تا سبب رضایت مشتریان عزیز شود.
ایمن بودن و حرفه‌ای بود و قابل‌اطمینان بودن شرکت اتوبار:
حفظ سلامت کالا تا رسیدن به مقصد از اولین فاکتور های مهم برای انتخاب شرکت حمل و نقل است. تمامی کامیون های حمل بارشرکت اتوبار جهان پیمان بار قبل بارگیری و بعد از تخلیه و برگشت جهت دریافت تاییدیه های فنی و سلامت خودرو به مراکز فنی فرستاده می شوند.
هزینه مناسب و به صرفه:
هزینه‌ی تمام‌شده برای حمل کالا از دیگر موارد مهم برای انتخاب شرکت باربری است. ما در تلاشیم تا با ارائه مشاوره رایگان و بررسی موقعیت مشتری و نوع کالا بهترین پیشنهاد مناسب‌ترین قیمت را برای مشتریان مطرح کنیم.
ارائه انواع خدمات باربری متناسب با محموله و شرایط مشتری:
شرکت جهان پیمان بار با داشتن انواع ماشین‌های حمل کالا و ارائه خدمات متنوع و ارسال کالا حتی تا نقاط مرزی سبب رضایت و آسودگی خاطر مشتریان خود شده است.      
دانلود مقالات به صورت pdf دانلود مقاله
 

باربری

نویسنده : جهان پیمان بار

تاریخچه باربری:

از دیرباز مردم برای جابجایی خود، وسایل و یا کاروان از چهارپایان استفاده می‌کردند. این نوع جابجایی علاوه بر سختی و کندی به دلیل نبود وسایل نقلیه و دوری مسافت، بسیار زمان‌بر بوده و گاها بعضی از این سفرها به چندین ماه نیز به درازا می‌کشید. پس از گذر سال‌ها و اختراع چرخ، ساخت وسایلی چون درشکه و گاری برای جابجایی، ابزار جاری و مورداستفاده آن زمان شد. سپس با وقوع انقلاب صنعتی در پایان قرن نوزدهم با اکتشافات جدید تحولی عظیم در صنعت حمل‌ونقل و جابجایی صورت گرفت، ساخت لوکوموتیو و ترن و قطار و حتی کشتی، سبب سهولت درروند جابجایی و حمل‌ونقل انسان و کالا گردید. به‌مرور نیز با ورود به عصر فنّاوری با ساخت و اختراع غول‌های جابجایی چون هواپیما و کشتی‌های باربری برای مسافت‌های بسیار طولانی چون بین‌قاره‌ای دیگر مشکل و نگرانی از بابت زمان‌های طولانی و نابودی یا خرابی کالا یا وسایل در طی حمل‌ونقل از بین رفت. بنابراین جابه‌جایی و حمل کالا از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر را باربری می‌گویند.

انواع روش‌های باربری:

حمل‌ونقل یا باربری شهری:

حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا در سطح شهر باربری شهری نام دارد. معمولاً برای باربری شهری از انواع خودروهای حمل بار کوچک نظیر نیسان، وانت و... و یا کامیونت‌هایی با ابعاد کوچک‌تر مثل انواع خاور، بادسان و... استفاده می‌کنند. قوانین حمل بار درون‌شهری با برون‌شهری متفاوت است علاوه بر این ماشین حمل بار با ابعاد کوچک‌تر در مسیرهای درون‌شهری راحت‌تر تردد می‌کند.

حمل‌ونقل یا باربری جاده‌ای:

حمل بار با کامیون 


معمولاً حمل کالا به روش زمینی و از طریق جاده با انواع کامیون‌های حمل بار بزرگ صورت می‌پذیرد. کامیون تک، جفت، ترانزیت و ... از انواع خودروهای حمل بار سنگین و بین‌شهری هستند. هر یک از این کامیون‌ها دارای ابعاد مشخص‌اند و توانایی حمل مقدار مشخصی کالا رادارند. می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی ابعاد کامیون، از اندازه‌ی دقیق این خودروها مطلع شوید.


  حمل ونقل هواپیمایی 


حمل‌ونقل یا باربری هوایی:

از مهم‌ترین دلایل استفاده از این روش حمل‌ونقل سرعت انتقال و امنیت بیشتر مرسوله هنگام جابه‌جایی کالاست. سرعت میانگین حمل‌ونقل هوایی تقریباً از ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت یا ۴۹۷ مایل بر ساعت می‌باشد؛ بنابراین گزینه مناسبی جهت حمل کالاهایی با مدت‌زمان ماندگاری کوتاه نظیر محصولات کشاورزی و مواد غذایی است. علاوه بر این صادرات و واردات از طریق حمل‌ونقل هوایی سریع‌ترین راه انتقال کالاها به کشورهای موردنظر می‌باشد.  

 

 حمل بار با قطار

حمل‌ونقل یا باربری ریلی:

جابه‌جایی کالا به‌وسیله قطارهای باربری امنیت بیشتری نسبت به دیگر روش‌های حمل‌ونقل دارد. اما در صورت بروز حادثه شدت و خسارت بیشتر متحمل شرکت حمل‌ونقل خواهد شد. میزان کشته‌شدگان ریلی در مقایسه با حمل‌ونقل جاده‌ای بسیار پایین‌تر است و تعداد زیادی از آن‌ها کسانی هستند که به حریم ریلی تجاوز نموده‌اند. از حمل‌ونقل ریلی جهت جابه‌جایی افراد یا جابه‌جایی چوب و آهن، بارهای صنعتی، مواد اولیه، کالای خشک و فله و دیگر کالاها در حجم بالا استفاده می‌شود. مصرف انرژی و سوخت در حمل‌ونقل ریلی نسبت سایر روش‌های حمل‌ونقل بسیار به‌صرفه‌تر است. علاوه بر این روش ریلی را روشی پاک در حمل‌ونقل به شمار می‌آورند و از سایر وسایل حمل‌ونقل پاک‌تر است.


 حمل و نقل دریایی

حمل‌ونقل یا باربری دریایی:

از دیگر انواع روش‌های حمل‌ونقل و باربری، حمل‌ونقل دریایی است. این روش بخش بزرگ و جدانشدنی از تجارت و صنعت حمل‌ونقل است به‌طوری‌که خدمات حمل‌ونقل دریایی یکی از روش‌های تأثیرگذار در تجارت بین‌المللی است. موضوع حمل‌ونقل دریایی به دلیل تأثیرگذاری بر قیمت تمام‌شده کالا در کشورها جایگاه ویژه‌ای نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل دارد.


       از مزایای این روش حمل و نقل می توان به :

  • هزینه پایین حمل کالا
  • پرداخت وجه در مقابل اسناد معتبر
  • سرعت جابه‌جایی حجم بالای کالا

اشاره کرد. 

ترانزیت با همه روش های حمل و نقل 



ترانزیت یا باربری بین‌المللی:

هر کشوری برای تامین نیازهای خود یا مجبور به تولید مایحتاج خود می‌باشد و یا اینکه از تولیدات دیگر کشورها استفاده کنند. هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی ، سیاسی ، فرهنگی و … که در آن قرار دارد می‌تواند یک سری از محصولات و کالاها را با تعداد بالا تولید کند. این تولید درصورتی‌که بیش از ظرفیت مصرف در آن کشور باشد می‌تواند به یکی از فرصت‌های درامد زایی آن کشور تبدیل شود. باربری بین‌المللی از هر سه‌راه زمینی، هوایی و دریایی انجام می‌شود. بسته به نوع، زمان و حجم بار ممکن است هر یک از این روش‌های حمل‌ونقل مورداستفاده قرار گیرد. به‌عنوان‌مثال حمل محصولات کشاورزی که معمولاً در حجم بسیار بالایی صورت توسط کشتی انجام می‌شود. یا جابه‌جایی کالاهایی که نیاز به انتقال سریع به مقصد دارند توسط هواپیماهای باری انجام می‌شود.  

باربری جهان پیمان بار:

امروزه با گسترش فناوری و دنیای دیجیتال دسترسی به شرکت‌های اتوبار و شرکت‌هایی که خدمات حمل بار را چه در تهران و چه شهرهای دیگر ارائه می‌دهند بسیار آسان‌تر شده است. شرکت حمل‌ونقل جهان پیمان بار تمام تلاش خود در را جهت رفع نیازهای باربری شهروندان برای جابجایی و حمل بار به کار گرفته است. چنانچه به خدمات حمل بار نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان بخش ثبت سفارش جهان پیمان بار ارتباط برقرار کنید.    
دانلود مقالات به صورت pdf دانلود مقاله